Yaz Meyvelerinden Bazılarını Tanıyalım Ve Faydalarını Bilelim

Beğendiysen Oy Ver

Her meyveyi mevsiminde tüketmek sağladığı yararı çok daha fazla artıracaktır. Yaz meyvelerini mevsiminde ve zamanında tüketmek içerdiği mineral ve vitaminlerinden maksimum fayda sağlamak anlamın gelir. Aşağıda bazı yaz meyvelerin içerdiği özellikleri ve faydalarını bulabilirsiniz.

Karpuz: Yaz aylarında en çok tüketilen meyveler arasındadır ve hatta ilk sıradadır. A ve E vitamini açısından zengin bir meyvedir. Bu iki vitaminin kansere karşı etkili olduğu bilinmektedir. Kilo yapmayan bir meyvedir ve içerdiği su sayesinde yaz aylarında oluşacak su kaybını önler. Enerji verici özelliği vardır.

Böğürtlen: Oldukça lezzetli bir meyvedir. Yaşlılığın getirdiği hafıza kayıplarını belli oranda engellediği bilinir. İshali engeller, cilt güzelliğine faydası vardır. Sıkılarak suyunu içmek çok faydalıdır; ama sıkılan su fazla bekletilmeden tüketilmelidir. Kurutulmuş yaprakları kanı temizler ve öksürüğe çok iyi gelir. Çok güçlü antioksidandır ve vücuttaki zararlı maddelerin atılmasında yardımcı olur. Tansiyonu düşürücü etkisi de vardır.

Erik: Yaz mevsiminin en çok tüketilen meyvelerindendir. Detoks özelliği olan bir meyvedir. Antioksidan özelliği olan meyveler arasındandır. B vitamini açısından zengin bir meyvedir. Kalp, karaciğer ve böbreklere çok faydalıdır. Ayrıca sindirim sistemi ve romatizmaya da faydalıdır. Potasyum ve magnezyum minerali açısından oldukça zengindir. Bağırsak hareketlerine çok faydalıdır. Fosfor, sodyum ve demir de içerir. A, B1, B2, B3, B6, C ve E vitamini açısından da zengin bir meyvedir.

Kayısı: Kurutulmuşu da tüketilen bir meyvedir. Fakat taze ve mevsiminde tüketilmesi çok daha fazla yarar sağlar. Kas ve kemik yapısına faydası vardır. Beynin düzenli çalışmasına etkisi vardır. Dünya kayısı üretimi açısından ilk sırada olan bir ülke olmamız bu meyvenin çok daha fazla tüketilmesini beraberinde getirmektedir. Besin lifi açısından zengin bir meyve olan kayısı ayrıca C vitamini açısından zengin bir meyvedir. Göz sağlığına, kalp sağlığına ve kabızlığa oldukça faydalıdır.

Üzüm: Üzüm üretimi ve çeşidi açısından dünyanın ilk sıralarında olan ülkelerden birisiyizBol miktarda enerji içeren bir meyvedir. Protein ve besin lifi içerir. Niasin, riboflavin, tiamin ve folat açısından oldukça zengin bir yaz meyvesidir. C, E ve K vitamini açısından da zengindir. Potasyum, sodyum, kalsiyum, bakır, manganez, magnezyum, demir ve çinko içeriği açısından da engin bir yaz meyvesidir.

Kavun: Güzel kokulu ve yaz dendiğinde akla ilk gelen meyveler arasındadır. Yüksek derecede vitamin ve besin açısından oldukça yararlı bir bitkidir. A, B ve C vitamini bakımından zengindir. B vitamini kompleksleri açısından da zengindir. B1, B3, B5 ve B6 içeren bir meyvedir. Bunların yanında E ve K vitamini de içerir. Sodyum, potasyum, magnezyum açısından faydalı bir yaz meyvesidir. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Kalp ve damar sağlığı açısından faydalıdır. Stresle mücadele etmede faydalı olduğu söylenir. Göz sağlığına faydalıdır, akciğerlere faydalıdır ve insomnia rahatsızlığına iyi geldiği söylenir. Kilo vermek için tüketilmesi önerilen bitkiler arasındadır.

İncir: Dünya incir üretiminde ilk sırada oluşumuz bu meyvenin ülkemizde çok daha fazla tüketilmesi anlamına gelir. Kurutulmuş olarak tüketilebilen bir meyvedir. Besin lifi açısından son derece zengindir. K vitamini açısından zengindir Ve kemik sağlığına oldukça yararlıdır, kalsiyum ve magnezyum bakımından çok zengindir. Tansiyon, kabızlık, diyabet, rahatsızlıklarına iyi gelir. Antioksidan özelliği vardır. Kalp rahatsızlığına faydalı olduğu bilinmektedir. Demir eksikliği olan kişilerin tüketmesi gereken besinler arasındadır. Kolesterole faydalıdır. B3, B5, B6 ve B9 vitaminleri açısından zengindir.

Armut: Oldukça fazla çeşidi olan bir meyvedir. Ülkemiz bu meyvenin çeşitliliği ve üretimi açısından şanslı bir ülkedir. Son yapılan araştırmalara göre kabuğunun çok daha fazla yararlı madde ve vitamin içerdiği ortaya çıkmıştır. Bol miktarda vitamin, lif ve mineral içeren bir meyvedir. C ve K vitamini açısından zengindir. B2, B3 ve B6 vitaminlerini de içerir. Sindirimi kolaylaştıran bir meyvedir. İçerdiği lif sayesinde kabızlığa karşı etkili olduğu gibi ayrıca bu lif, vitamin ve minerallerin emilimini artırır. Potasyum açısından zengin bir meyve olduğundan vücudun su dengesini düzenleme konusunda yararlı bir meyvedir. Ayrıca potasyum kalp atışlarının düzenli olmasına yaradığı için armut tüketimi bu açıdan da önemlidir. Tip 2 diyabet riskini azaltır, kalp sağlığına çok faydalıdır. Vücudun kalsiyuma ihtiyacı vardır ve armut içinde bulundurduğu bor maddesi sayesinde vücudun kalsiyum kaybını önler. Bu özelliği sayesinde dolaylı yoldan kemik erimesinin önlenmesine yardımcı olan bir meyvedir.

Tüm bu meyvelerin yanında başka yaz meyvelerini de sıralamak mümkündür. Çilek, şeftali, kiraz, vişne, dut, karayemiş, kızılcık gibi meyveler de yaz meyveleri arasındadır. Sebze ve meyveleri özellikle kendi mevsiminde tüketmek çok daha faydalıdır. Günümüzde hemen hemen her sebze ve meyveyi her mevsimde yemek mümkündür. Ama tüm doktorların söylediği gibi besinleri mevsiminde tüketmek sağladığı faydalardan çok daha fazla yararlanmak anlamına gelir. İçerdikleri besin değerleri ve yararlı maddeler sayesinde insan sağlığı için olmazsa olmaz besin değerleri olan meyveler bol miktarda tüketilmelidir.