Kuru Meyvelerin Faydaları

Beğendiysen Oy Ver

Taze meyve tüketimi insan sağlığı için ne kadar önemli ise kuru meyvelerin faydaları da göz ardı edilemeyecek kadar fazladır. Kuru meyveler mevsiminde üretilen meyvelerin suyunun alınması ile üretilen meyvelerdir. En çok kuru meyve incir, üzüm, kayısı ve erik gibi meyveler tercih edilir. Bunun yanı sıra birçok meyvenin de kurutulmuş olarak tüketildiği gözlenmektedir.

Kurutulmuş meyveler lif bakımından zengindir ve özellikle sindirimde etkilidir. Kuru meyvelerin faydaları taze meyveler gibi etki sağlamaktadır. Lif ve C vitamini yönünden son derece zengindir.

Kuru meyveler antioksidan özelliğe sahiptir. Ayrıca kilo vermek isteyen kişilerde kilo kaybını destekler. Hemoglobin üretimi için kuru meyveler rahatlıkla tercih edilebilir. Sindirim sistemine yardımcı olarak kabızlığın önlenmesinde yardımcı olurlar. Kanı temizleyici etkiye sahip olan kuru meyveler sıkça tüketilerek cildin de rengini korumasında etki sağlar.

Bazı hastalıklarda kuru meyveler tercih edilerek hastalığın ilerlemesi engellenebilmektedir. Günümüzde ara öğün olarak kuru meyve tercih edenlerin bağışıklık sistemi daha çok kuvvetlenerek hastalıklara karşı direnç gösterilmesine yardımcı olur. C vitamini sayesinde cildin yenilenmesine katkı sağlarlar.

Spor yapan kişilerde kuru meyve tüketimi arttırılarak hem enerji sağlanır hem de kişinin daha hızlı şekilde kilo vermesine yardımcı olur. Vücutta etki sağlayan kuru meyveler çeşitli zararlı gıdalar yerine tercih edilir. Ayrıca tatlı krizinin de önlenmesine yardımcı olur. Kuru meyvelerin faydaları bu kadar fazla iken bunları tüketmemek hata olacağından kuru meyve tüketmeye özen göstermelisin.